Raymond Weil
Det hele startet i 1976 da Mr Raymond Weil bestemte seg for å starte sitt eget selskap og realisere hva hans visjon for hva sveitsisk urmakerkunst skulle være: klokker som skulle bringe en ny dimensjon til bransjen. Mr Weils kreasjoner ble umiddelbart godt tatt imot av klokkeentusiaster, både amatører og kjennere. Etter at han hadde etablert seg og skapt et godt fundament i Sveits som ble båret frem av hans egen entusiasme og erfaring, tok grunnleggeren selv Europa fatt for å etablere et internasjonalt nettverk av forhandlere.
I 1982 startet Mr Weils svigersønn Olivier Bernheim i selskapet. Han globaliserte og moderniserte merkevaren, og tok seg av kommunikasjon og markedsavdelingen. Med Olivier på plass forsterket dette Mr Weils visjon om et familiedrevet selskap.
Merkevaren er og har alltid vært, inspirert og påvirket av musikk, som gjenspeiler navnene på de ulike kolleksjonene. I tillegg har merkevaren et sterkt ønske om å være innovative, og har siden 1999 hatt en egen utviklingsavdeling med flerfoldige innovasjoner som er eksklusive for Raymond Weil.
I forbindelse med markeringen av varemerket 30 års jubileum ble Elie og Pierre Bernheim en del av selskapet, Mr Weils 3. generasjon. Idag jobber disse to som selskapets CEO og President.